Visie
Alle waardevolle kerkgebouwen in het Nederlandse kerkenlandschap hebben bestaansrecht, dan wel in religieus gebruik dan wel met een alternatieve bestemming.

Missie
Bijdragen aan behoud en herbestemming van waardevolle bedreigde kerkgebouwen, stimuleren van publieke bewustwording van kerkelijk erfgoed.

Strategie
Financiering, afronding en opvolging van twee projecten van de Vrije Universiteit (VU) te Amsterdam: Database kerkgebouwen 1800-1970 en Onderzoek en dissertatie kerkgebouwen 1800-1970. Projecten en opvolging mede mogelijk maken door middel van promotie en actieve fondswerving bij publieke sector, instellingen, ondernemingen en particulieren. Een gevoel van urgentie wekken door aandacht te geven aan de waarde van het Nederlandse kerkenlandschap en de afbraakdreiging van bestaande kerkgebouwen.